Wszyscy zdajemy sobie sprawę, iż na stronach internetowych możliwie jest zamieszczanie różnorodnych rodzajów treści. Obecnie ich ilość jest przytłaczająca. Łatwo zatem o zawrót głowy, zanim dokona się wyboru odpowiedniego contentu do marketingowej kampanii. Podczas tworzenia właściwej strategii warto będzie się zastanowić, jakiego rodzaju wybrać treści, aby przyciągały spore grono osób zainteresowanych.
W ostatnim czasie content marketing stał się jedną spośród najbardziej istotnych części sieciowego marketingu. Content, czyli inaczej mówiąc treści w różnorodnej formie, może być wykorzystywany celem zbudowania świadomości marki. Właściwie wybrane, jak i wartościowe treści, dzięki pozycjonowaniu mogą generować ruch na stronach internetowych, a przy tym dają też możliwość pozyskiwania sprzedażowych leadów.
W jaki sposób wybierać najbardziej wartościowe treści? Trzeba je przede wszystkim odpowiednio dopasować do grupy naszych odbiorców, aby język opisanych zagadnień odpowiadał ich potrzebom i zainteresowaniom. Na przykład opis produktu w sklepie internetowym z bielizną damską powinien zaakcentować to, w jaki sposób kobieta będzie się czuć w danej bieliźnie, zaś opis produktu w sklepie motoryzacyjnym winien odznaczać się praktycznością i podawać sporo szczegółów. Jeżeli nie uwzględnimy tychże ważnych kwestii, marketing treści nie będzie nazbyt skuteczny. Warto więc stawiać na strategię w formie zintegrowanej, bowiem właściwy content pozwala na wygenerowanie przy właściwych warunkach większej konwersji, aniżeli tradycyjnie prowadzone działania o charakterze marketingowym. Istotne będą także dobrze dobrane narzędzia do content marketingu.
Jakiego rodzaju treści publikowane w sieci można wyróżnić? Jest to nie tylko blog, czy artykuły sponsorowane, ale jeszcze kilka innych typów treści, które umożliwiają prowadzenie kampanii content marketingowej.
To najbardziej popularna forma tekstów. Może być zastosowana niemalże w każdym rodzaju biznesu. Content poradnikowy może być przykładowo odpowiedzią na zadane pytanie czy też zagadnienie, dla którego wyjaśnienia szukają twórcy.
Filmy wykorzystywane w roli content marketingu mogą mieć różny charakter. Video marketing to przede wszystkim zabawne filmiki, ale również formy nieco poważniejsze. Rodzaj użytego filmiku, jak i jego cel – rozrywkowy albo edukacyjny, winien być dostosowany do branży w której funkcjonuje dane przedsiębiorstwo.
Właściwie przygotowane raporty czy też branżowe e-booki są niezwykle interesująca forma treści. Niosą ze sobą nie tylko wartość edukacyjną, ale przy tym stanowią także kopalnię wielu różnych informacji. Raporty zaś przedstawiające rzetelnie przygotowane wyniki dają możliwość zaistnienia w wybranej branży, a nawet i w mediach.
Tego rodzaju terminem określane są treści o dość długiej przydatności, jak chociażby recenzja książki czy filmu, jak również wywiady, słowniki, artykuły opowiadające historię danego miasta albo firmy, czy też przepisy kulinarne. Evergreen content jest rodzajem treści, nie zaś jej formą. Tego typu contentem może być prawie że każdy tekst, dlatego też podczas tworzenia treści trzeba pamiętać o jego ponadczasowym charakterze.
Artykuł zawierający newsy, w przeciwieństwie do evergreen content zawiera aktualne informacje. Są to najświeższe wiadomości, które mogą mieć różnorodny charakter, chociażby poradnika czy listu. Najważniejszym celem tworzenia newsowego contentu będzie komentarz odnośnie wydarzeń bieżących, jak i zwiększenie odsłon witryn internetowych.
Recenzją możemy określić nie tylko krytykę konstruktywną płyty czy też filmu, ale również wybranej marki produktu przez nią zaoferowanego. Takiego typu content zwykle bardzo dobrze się spisuje, gdyż ludzie uwielbiają czytać opinie różnorodnych osób w interesującej ich tematyce.
Są to różne rodzaje animacji, galerie zdjęć, zabawne zestawienia memów, czy quizy idealnie angażujące uczestników, przede wszystkim portali o charakterze społecznościowym, do interakcji. Profile dotyczące marek w takich miejscach nastawione są głównie na komunikację, zatem treści rozrywkowe są świetnym contentem, który może zwiększać ich popularność. Jednakże podczas publikowania tego typu treści trzeba się dokładnie zastanowić, po pierwsze, jakiego rodzaju wizerunek firmy chcemy stworzyć, a po drugie, gdzie najlepiej będzie umieścić tego typu treści.